Špaldový quiche

16:55

Ahoj! 
Ani jsem se nestihla pořádně rozkoukat a už tu je únor, nějak jsem ten leden celej prošvihla. Ono přes 14 dní v posteli se spoustou léků k tomu určitě taky přispělo, no a potom to dohánění školy nebyla žádná legrace. Každopádně jsem zpět, živá tak na půl, ale přichystaná vás postupně zahlcovat novými recepty a myšlenkami, které jsem během ledna pochytila. 😃


Před Vánoci jsem se od babičky naučila nový recept, tentokrát něco slaného a nedá mi to, abych se s vámi o tu pochoutku nepodělila, aneb jestli chcete mít nebe v puse, pusťte se do pečení!
Jedná se o slaný koláč, tzv. quiche. Recept jsem si ještě trošku poupravila a samozřejmě si můžete přidat či obměnit suroviny dle vaší chuti. 💛


TĚSTO:
75 g špaldové celozrnné mouky
 75 g pšeničné hladké mouky
100 g změklého másla
8 g prdopeče
2 vejce
1 žloutek
sůl, pepř

NÁPLŇ:
2 velké cibule
pórek
jarní cibulka
1 vejce
1 bílek
150 g bílého jogurtu (nebo zakysané smetany)
sýr dle chuti
3 rajčata
sůl, pepř, paprika, česnek



TĚSTO: 
Mouku a prdopeč promícháme se solí a pepřem, přidáme vejce, žloutek, změklé máslo a rukama pořádně zpracujeme v těsto. To zabalíme do pytlíku a necháme na 1,5 hodiny odležet v chladu.
Formu na koláč vymažeme máslem a lehce vysypeme moukou. Těsto dáme do formy a vymačkáme do okrajů, aby nám z něj později nevytekla náplň. Nakonec dno lehce propícháme vidličkou.

NÁPLŇ:
Vejce smícháme s bílým jogurtem (nebo zakysanou smetanou) podle chuti přidáme sůl, pepř a ostatní koření (bazalka, česnek, paprika,...). Na pánvi si dozlatova orestujeme cibule nakrájené na kroužky. Mezitím si nastrouháme sýr, je lepší volit nějaký chuťově výrazný, když zvolíte eidam, chuť moc nevynikne. Na těsto postupně navrstvíme sýr, rajčata, jarní cibulku, pórek a orestované cibule, na to nalijeme směs z jogurtu (zakysané smetany) s vejci, no a dále vrstvíme stejným způsobem.
Koláč pečeme na 160 stupňů přibližně 45 minut.
Svačinka nebo menší oběd je na světě a vy už si můžete jen vychutnávat. 😊






Mějte se krásně, 
S.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Ten musím zkusit :) už dlouho chci udělat nějaký slaný koláč a tenhle vypadá vážně super a navíc docela jednoduše :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář a návštěvu mého blogu! :)