Mramorový tvarožník

13:58

Ahoj! 
Díky tomu, že jsme doma měli hodně tvarohu jsem si řekla, že by to chtělo konečně vyzkoušet nějaký ten tvarohový dortík. Poprosila jsem Klárku o receptík, jelikož její dortíky vypadají pokaždé bombově a pár z nich už jsem i vyzkoušela a vždycky jsem se olizovala až za ušima. Dortík jsem pekla pro rodinu a ti mají rádi klasiku, takže není zrovna nejzdravější, ale napíšu sem i možnosti, kterými by jste ty ingredience mohli snadno nahradit. :)



KORPUS

200 g rozdrcených máslových sušenek (můžete použít domácí, nebo nějaké celozrnné)
100 g rozpuštěného másla (můžete nahradit kokosovým olejem) 

NÁPLŇ:

1 kg polotučného tvarohu (můžete použít odtučněný)
4 vejce
šťáva z 1 citronu
2 lžičky kávy
4 lžice kakaa
90 g třtinového cukru


Rozdrcené sušenky smícháme s rozpuštěným máslem a vznikne nám těstíčko, které namačkáme buď do dortové formy vyložené pečícím papírem, nebo vymazané máslem. Tento korpus vložíme do předehřáté horkovzdušné trouby a pečeme 10 minut na 150 stupňů. Korpus by se měl zcelit, necháme vychladnout. Mezitím si v misce vyšleháme vejce s třtinovým cukrem, přidáme šťávu z citronu, tvaroh a pořádně promícháme. Polovinu ''těsta'' přelijeme do druhé misky. Do jedné přidáme kávu a do druhé kakao. (Původně jsem chtěla místo kávy dát vanilkový cukr, ten jsme ale doma neměli a nakonec ta káva byla možná lepší variantou. :) )
Na vychladlý korpus lijeme po trochách nejdříve kávové ''těsto'' a doprostřed kávového vlijeme kakaové a takto to střídáme, dokud se nám to krásně nenavrství. Vznikne tak mramorování dortíku. :) 

Takhle to vypadá těsně před pečením. :)

Dortík pečeme opět v předehřáté horkovzdušné troubě na 150 stupňů 50 - 60 minut. Pak už je jen na vás čím si ho dozdobíte, ovoce, oříšky, volba je jen na vaší fantazii. :)






Mějte se krásně,

S.

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za každý komentář a návštěvu mého blogu! :)