MY ''WHOLE30'' 25.1. - 2. 2. 2016 / O PROGRAMU, JÍDELNÍČEK, SHRNUTÍ

18:32


AHOJ! 
Nemůžu uvěřit tomu, že už uběhlo 30 dní. Ze začátku mi to přišlo nekonečné, ale teď nějak nechápu kde se to takhle hnulo. Dneska to bude takový delší článek, který se bude skládat ze 3 částí jak už jste jistě pochopili. :D

1. O PROGRAMU

Nejprve jsem měla v plánu vám o programu povědět svými slovy, ale všechno co bych vám chtěla říct je krásně napsáno na webu PaleoOwl a tak vám sem hodím pouze odkaz:
Všem, kterým se program zalíbí doporučuji pořídit knihu Jídlo na prvním místě, která vám o tomto programu poví vše dopodrobna a pořádně vás nakopne.
Povolené potraviny máte shrnuté ZDE  tento seznam slouží zároveň jako váš pomocník při nákupech, super vychytávka. 


2. JÍDELNÍČEK

SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, jahody, kešu
SVAČINA: ořechy, pomeranč
OBĚD: kuřecí plátek, mrkvové pyré
VEČEŘE: pečená koza, restovaná zelenina, trocha zelí






SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, ořechy, lesní ovoce
SVAČINA: pomeranč
OBĚD: salát: tuňák, zelenina, kukuřice (ta se v programu nesmí, bohužel mi to nedocvaklo), mrkvové pyré
VEČEŘE: vaječná omeleta plněná špenátem





SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, ořechy, kiwi, kokos
SVAČINA: jablko
OBĚD: hovězí dušené na zelenině, pečené brambory, špenát
VEČEŘE: míchaná vejce, špenát, paprika





SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, kiwi, kešu
SVAČINA: jablko
OBĚD: kuřecí nudličky na kari, mrkvové pyré, špenát
VEČEŘE: míchaná vejce, špenát, rajče, paprika




SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, kiwi, kešu, rozinky
SVAČINA: strouhaná mrkev s jablkem
OBĚD: losos, pečené batáty, medová zálivka, zelenina
VEČEŘE: 2 volská oka, polníček, cibule






SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna rozmixovaná s borůvkami, kokos, kešu, kiwi
SVAČINA: pomeranč, mandarinka
OBĚD: česneková polévka; pečené kuře, mrkvové pyré, polníček
VEČEŘE: mrkvové pyré, pečené kuře

Babička poslala moje oblíbené vdolečky, které dělá jednou za 2 měsíce. Nejdřív jsem jim odolávala ale, ale nakonec jsem to nevydržela a zhřešila jsem. Babiččiným vdolečkům se prostě a jednoduše nedá odolat ať se snažíte jakkoliv. :D 







SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, lesní ovoce, kešu, kiwi
SVAČINA: /
OBĚD: pečená koza, pečené brambory, polníček, paprika
VEČEŘE: volské oko, čočka (ta se v programu nesmí, ale bohužel doma nebylo nic jiného, snad jen svíčková s knedlíkem), polníček





SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, lesní ovoce, kokos, kešu
SVAČINA: 2 jablka
OBĚD: kuřecí nudličky s medovým kořením, mrkvové pyré
VEČEŘE: vařená vejce, salát, celerovo-vaječný mišmaš 








SNÍDANĚ: avokádovo-banánová pěna, banán, kiwi, kešu, pomeranč
SVAČINA:/
OBĚD: kvasnicová polévka; pečený batát, kuřecí steak, zelenina
VEČEŘE: míchaná vejce, zelenina









3. SHRNUTÍ

Já jsem do programu šla s cílem naučit se jíst více zeleniny, snížit porce sladkého, lepší spánek a vyřešit problémy s pletí. Kromě pleti všechno vyšlo. Jsem s tím spokojená. Bohužel, je to docela náročná záležitost peněžně, protože především to maso něco stojí a v celku s ostatními potravinami to docela leze do rozpočtu, takže se také musí dbát na tento fakt.
Program ale doporučuji vyzkoušet, myslím že měsíc bez utrácení za hadříky, ale za kvalitní jídlo se dá zvládnout. Některým Whole30 změní životní styl, některým pomůže v jednotlivých krocích k splnění svých cílů.
Program jsem zkoušela poprvé a určitě ne naposled. Až budu chtít váhu udržovat a ne hubnout k programu se vrátím a možná u něj zůstanu nadobro, když budu mít tu možnost.

A CO DÁL?
V polovině minulého týdne jsem začala přemýšlet o tom, co dál. Jelikož jak jsem už říkala je mým cílem je zhubnout, o což v programu Whole30 bohužel nejde (ten váhu přímo zakazuje, ale šibalka Sarah přece chtěla vědět jaký dopad program má i v tomto směru, s každodenním cvičením jsem zhubla 2 kg), tak se chci zaměřit na trochu jiný způsob stravování. Je to ale velký skok a nevím, jestli je vhodné to zařazovat hned po Whole30. Jedná se o IIFYM, teda o něco na ten způsob. .. Sice jsem se zbavila takové závislosti na sladkém, ale nebylo týdne kdy bych neujídala, neustále se kolem mě motají různé pochoutky a kolikrát to nevydržím a mám z toho akorát tak hrozné výčitky a tím pádem zkažený celý den. Myslím, že IIFYM by mě z těchto výčitek vysvobodilo. Musím ale makra navyšovat postupně, byl by to velký šok pro organismus s +- 100 gramů sacharidu na 210 gramů.
(Dá se říct, že v programu Whole30 se ptáte: ,,Z čeho to je?'' a u IIFYM se ptáte otázkou: ,,Kolik toho je?'', svoboda asi nikdy nebude 100% .. :D)

Když by jste se někdo chtěl dozvědět něco více o Whole30, klidně se ptejte, pokusím se vám odpovědět. Budu ráda za každé odezvy. :)


Mějte se famfárově! 
SARAH

You Might Also Like

7 komentářů

  1. jeee :) tento zpusob zdravého jídla nebo jak bych to jinak řekla :D mě docela zaujal ! :) Ale asi ne tolik abych šla od svého IIfymu :D Jinak s těma sacharidama, nejsem nejaky odborník :D ale zkus to třeba postupně navyšovat, at to není skos :D jinak super článek ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel na to nedokážu upoutat tak skvěle jako kniha, ale opravdu to stojí za to, zvlášť tehdy, pokud člověk trpí nějakým problémem ať už různými nemocemi nebo například poruchami příjmu potravy. Ale IIFYM se mi začal moc líbit, od dnešního dne ho zkouším a uvidíme, jak mi to půjde. :) A děkuju moc!

      Vymazat
  2. Ahoj, na tvůj blog jsem narazila teprve nedávno přes instagram a musím říct, že mě hned zaujal! :-) Taky jsem si prošla Whole30, je to dřina odolat všem dobrotám, na které byl človek zvyklý. Máš můj obdiv ;-) Zkoušela jsi pak to zařazování různých potravin?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuju! :) Chtěla jsem zkusit postupné zařazování vyřazených potravin a zkoumat změny, ale vzhledem k tomu, že jsem to nedodržovala úplně tip ťop, tak by to nejspíš nemělo takový dopad. Zařazuji normálně podle uvážení, vše zařazovat zpět nebudu ale hodně věcí ano, třeba po ovesných vločkách se mi extrémně stýskalo. :D Je to dřina, ale stojí za to, k programu bych se ráda vrátila v létě. :)

      Vymazat
  3. High carb low fat vegan lifestyle je to nejlepší řešení :) při procitani tohoto jídelního plánu jsem se zděsila - strašně málo jídla a sacharidů ..taky jsem kdysi prošla fázi "diet" ,bála jsem se sacharidů (pozor-neni cukr jako cukr,proto se většina lidí boji ovoce,brambor,ryze atd...omezují se...pak udělají útok na sladké a ..no však to zname) dříve jsem celkově jedlá málo a hodně sportovala.. Ano zhubla jsem,ale až moc,neustále přemýšlení o jídle člověka úplně ovládne,pak má chutě a je v depce z toho že si nic nemůže dát... Tyhle výsledky jsou jen krátkodobé ...naštěstí jsem se probrala a zdraví se mi zlepšilo,energie mám víc,jsem šťastnější ..myslím že každý člověk na to musí přijít sám,taková malá duchovní cesta :DD (přes začátky se zdravou stravou,po jezeni málo kalorií a psychicky vystaveni, po fitness manii aneb maso,low carb,protein,tvarohy,peanut butter po kilech atd...po šťastnou vyváženou cestu :) (doporucuji dokumenty Forks over knives,cowspiracy,Best speech you will ever hear,101 reasons to go vegan,youtube-freelee the banana girl,nina and Randa,the vegan couple,cheap lazy vegan,Katy Veganza,mantrasandmangoes,jiliciousjourney(Jil) po knihu Hubená mrcha(The skinny bitch),Čínská studie(The China Study) těch youtuberu je opravdu hodně ,pár i českých :) nevím jak na tom jsi s Aj ,ale snad to alespoň trochu inspiruje :)

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím s komentářem nademnou. Nechci nijak rýpat, to vůbec. Ale máš opravdu malý denní příjem, ať už měříš či vážíš jakkoliv. IIFYM je rozhodně dobrá volba a navyšovat pomalu ještě lepší :). Držím palce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za názor. :) Porce jsem navýšila, jedu podle IIFYM, ale cítím se zatím jak balon, pořád jsem přejedená a sice nemám hlad, ale chytají mě hodně chutě. Zkusím to nějak přejít a třeba se to srovná, je to přece jen nezvyk. :)

      Vymazat

Moc děkuji za každý komentář a návštěvu mého blogu! :)