KAYLA ITSINES

15:57

Krásné sobotní odpoledne všem! Říká Vám něco cvičení od Kayly Itsines, jestli ne a máte rádi plánovaná cvičení plná skvělých cviků, tak bedlivě čtěte.


NĚCO MÁLO O KAYLE


Tyto informace se dočtete na spoustě různých blogů, ale jen pro přehled..

Kayla je australská holčina, která se stala fitness trenérkou, dosahovala ohromných úspěchů a tak za ní stále více žen chodilo s otázkami, co cvičit a jak se zbavit tuku na problémových partií. Kayla se rozhodla napsat knihu zaměřenou na tyto partie, knize dala název a ,,Bikiny body guide 1.0''. Kniha se velice proslavila, jelikož její program fungoval skvěle (a pořád funguje :D ). Existuje také pokračovaní ,,Body bikiny guide 2.0''.






BODY BIKINY GUIDE 





Jedná se o 12 týdenní program. Knihu si můžete zakoupit na jejich stránkách, je docela drahá a tím pádem některým lidem nedostupná. Ale nebojte můžete si ji stáhnout ve formě PDF na ulož.to nebo na torrentu , ale pššt! 
Kdy se co cvičí? Je to poměrně jednoduché.



RESISTANCE TRAINING 
- skupina 8 cviků, které pro Vás má Kayla přichystané, vypadají, že jsou lehké, ale nemyslete si, dají vám pěkně zabrat





- týdny jsou označeny  jako 1&3 (1. a 3. týden), 2&4 (2. a 4. týden), 5&7 (5. a 7. týden), 6&8 (6. a 8. týden), 9&11 (9. a 11. týden), 10&12 (10. a 12. týden), kdy 1. týden cvičíte dny označené s číslem 1&3, druhý týden cvičíte dny označené s čísly 2&4, třetí týden se vrátíte ke dnům označených jako 1&3, čtvrtý týden se vrátíte ke dnům označených 2&4, a tak dále, snad to chápete.. :) 


PRINCIP CVIČENÍ: Na ukázku pondělí prvního a třetího týdne (nohy + kardio). Ze všeho nejdříve se rozcvičíme, to znamená běh na místě, jumping jacks, prostě cokoliv na rozehřátí. První sloupec - CIRCUIT ONE odcvičíme jako první, měl by nám zabrat 7 minut, ale myslím, že je na každém, za jak dlouho to zvládne odcvičit, potom nastává 30s pauza, při které by se nemělo přestat hýbat, takže např. jogging na místě. Dále na nás čeká druhý sloupec - CIRCUIT TWO, zase by nám měl dát zabrat nějakých 7 minut, ale je to individuální. Následuje 30s pauza, kdy se nepřestáváme hýbat. Poté se vrhneme na okruh 2. kde nás čeká to samé. To znamená, že odcvičíme circuit one, 30s nelenící pauza, circuit two a protahování.




LISS (LOW INTESITY STEADY STATE)
- kardio, kde se tepová frekvence pohybuje max. do 65% (díky Adél za vysvětlení :D )
- patří sem aktivity, jako je plavání, jízda na kole, turistika,..
- tuky se spalují pouze při vykonávání činnosti
- výhody: nenabírá se svalová hmota, nezatěžují se klouby
- nevýhody: dlouhá doba tréninku (30-60 minut), pro někoho nudná záležitost


HIIT (HIGH INTESITY INTERVAL TRAINING)
- trénink o vysoké intenzitě, doplňkem silového tréninku
- tepová frekvence nad 85%
- patří sem aktivity jako je tabata, crossfit, běhání,...
- tuky se spalují i po provedení činnosti
- výhody: krátká doba tréninku (5-20 minut), velké zvýšení kondice
- nevýhody: zatížení kloubů, možnost přetažení, riziko zranění
- nějaké ukázky HIIT tréninků na doma:

FITNESSBLENDER

CASSEY HO I.

CASSEY HO II.
...


REHABILITATION (STRETCH) SESSION(S)
Jednoduše se jedná o protahování, které je dobré dělat po každém druhu cvičení

Jeden den v týdnu, kdy je něco jako ''rest day'', máte na programu věnovat se pořádně protahování, věřte mi, člověk se potom cítí naprosto uvolněně, skvěle. Spoustu inspirací jak se protáhnout najdete i na youtube. 




JAK JSEM SI UDĚLALA TÝDENNÍ PROGRAM JÁ


PONDĚLÍ: Kayla Monday (Resistance training)
ÚTERÝ: HIIT
STŘEDA: Kayla Wednesday (Resistance training)
ČTVRTEK: HIIT
PÁTEK: Kayla Friday (Resistance training)
SOBOTA: LISS
NEDĚLE: Rehabilitation (stretch) session(s)

Ovšem nikde není pravidlo, že se Kayla Monday musí cvičit zrovna v pondělí, rozvrhněte si podle svého volného času kdy co budete cvičit. Jedinou podmínkou je to, že by se v jednom dnu neměl křížit Resistance training s HIIT. :) 

MOJE ZKUŠENOSTI 

Kaylu zkouším cvičit podruhé. Poprvé to bylo v říjnu 2015, kdy jsem to ale po 2 týdnech vzdala. Vlezla mi do toho nemoc a pak už se mi jednoduše nechtělo (nojo, lenoch Sarah). Teď od 4. ledna 2016 nastal můj druhý pokus. Zatím úspěšný, cvičení mi vyhovuje a jsem ráda, že mě to začalo opět bavit :).
Nevím sice, jestli mi to život dělá naschvál, ale přesně jako minule, po druhém odcvičeném týdnu (skoro) jsem dostala antibiotika (myslím i stejná nemoc, docela ironie), ale nenechám se odradit, dám si 2 dny volna (sobota, neděle), stretching mi neublíží, takže v neděli splním co mám a v pondělí se vrátím do režimu. Mám strach, že bych se do toho opět musela kopat, až bych to nakonec vzdala, takže mi ani nic jiného než nepřestávat nezbývá. 

Důležité je cvičit a zdravě jíst na 100%. Bez práce nejsou koláče, nebo v tomto případě spíše buchtičky? :D
Když si neustále budete říkat jo kousek dortu jednou za čas mi neuškodí, tak nemůžete čekat že za 3 měsíce (nebo ten kdo vydrží odcvičit i 2. knihu tak za 6 měsíců) budete mít nějaké výsledky. Když budete cvičit a jíst nezdravě, nepomůže vám to. Musíte do toho dát všechno, věřím, že jedině tak člověk dosáhne úspěchu.


INSPIRATIVNÍ PROMĚNY LIDÍ S KAYLOU ITSINES




A spousta dalších ZDE na instagramu Kayly Itsines.

You Might Also Like

9 komentářů

  1. Ahoj, tvé články mě velice inspirující. Dnes jsem se dozvěděla zase něco nového. Mám teprve chvilku kurz na fitness instruktora a podle mé zkušenosti je nemoc v začátcích tréninku úplně normální. Pokud člověk není zvyklí se hýbat nebo je to jiný druh či zátěž než předtím, tak tělo často reaguje snížením imunity, aby se s tou změnou vyrovnalo, proto není od věci si na začátku imunitu trochu podporit. Mám třeba skvělou zkušenost s Echinaceou a nebo Houbové quarteto :-) Takže mužů skvěle doporučit! A navíc ty houbičky jak jsem tomu říkala, jsou super i na stres, takže o zkouškovym super ;-) Nemám ráda ty umělé výrobky co nabízejí v reklamách, mám raději ty přírodní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám imunitu slabou bohužel pořád, před operací jsem musela začít brát nějaké doplňky na její posilnění (Colostrum candidia - též přírodní), které jsem teď zařadila znovu. Ale vůbec by mě nenapadlo, že to může být takhle propojené, děkuju za info. Prokoumu to.. :)

      Vymazat
    2. Také právě trpim na slabou imunitu :-( a na Colostrum jsem úplně zapomněla, to je taky super. Studuju na zdrávce, takže se o tělo docela zajímám a je dost zajímavé. V podstatě reaguje na všechny změny a stresy. A pokud máš slabší imunitu, je fakt lepší si ji podpořit v tomhle období (škola, nové cvičení) a hlavně i to počasí není ideální :-( Takže doporučuji se pořádně nadopovat ovocem, ale ještě tomu trochu pomoct nějakým doplňkem. Ale zase nebrat nic celoročně, jen když tě čeká třeba stres ve škole, nebo podle počasí (podzim-jaro nejčastěji)... Tak snad jsem pomohla. Děj vědět, jak si se s tím vypořádala.
      Hodně lidí právě nemoc odradí od cvičení a už se k tomu nevrátí. Často taky lidi odrazuje to, že první měsíc nevidí moc velké pokroky a viděsí je, že spíše přiberou (naberou svaly, které třeba předtím ani neměli, a svaly jsou plné vody, takže jsou těžší než tuk). Tělo, které není zvyklé se hýbat a hubnout, si musí nastartovat ten správnej metabolismus, aby začalo spalovat tuky, což ten měsíc asi tak trvá, pak už to jde "skoro" samo a samozřejmě i strava je velmi důležitá ;-) ale to sama víš.
      Omlouvám se za vyčerpávající komentáře :-D

      Vymazat
  2. Zrovna mam v plánu taky teď v pondělí začit, uz jednou sem to zkousela ale jen chvili ��tak snad to zvladneme:) a delas tedy i ted prvni tyden jako ten Resistance training, nez přejdes na ten tyden jedna?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce! Před každým cvičením se rozcvičit, pak ten resistance training (2 cykly) a na konec protáhnout. :) O volných dnech (úterý, čtvrtek, sobota, neděle) cvičím HIIT podle youtubu a včera jsem vyzkoušela tabatu, která fakt stojí za to. Začátečníci by se měli spíše věnovat LISS, ale HIIT mě baví více. :)

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. koukni na fitness blender na youtube, ty toho tam mají spoustu. :)

      Vymazat
  4. Ahoj, chtěla bych se zeptat jestli vadí, když jsem rychlejší a cvičení mi celkově vyjde kolem 20 minut. Bude to mít stejný efekt? Děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli to cvičíš pořádně a neflákáš to tak ano. :)

      Vymazat

Moc děkuji za každý komentář a návštěvu mého blogu! :)