ZDROJE ŽIVIN - SACHARIDY

15:30

Kde mám vzít tolik sacharidů, když do sebe nechci cpát čokolády, bonbony a další laskominy? Takovouto otázku jsem si kladla, když jsem poprvé viděla že do sebe mám za den nacpat 150-200 gramů sacharidů. Ovšem pro někoho kdo miluje sladké to není problém ani tehdy když jí zdravě.

SACHARIDY (CUKRY)

Sacharidy jsou pro naše tělo hlavním zdrojem energie. Musíme si ale dávat pozor na cukry rafinované, tedy v podobě bílých krystalků vyrobené z cukrové třitny nebo z řepky. Cukr přírodní je hnědý. 
Sacharidy by se měli jíst spíše dopoledne a k večeru je omezovat. 

KTERÉ POTRAVINY ANO?

  • Ovesné vločky, žitné vločky, jáhly, quinoa, amarantové vločky, kuskus, otruby, pohanka, polenta
  • Těstoviny (celozrnné, grahamové, špaldové), rýže (nejlepší je hnědá), brambory (malé množství), batáty
  • Knackebroty, rýžové chlebíčky, racio chlebíčky, kukuřičné chlebíčky, celozrnné pečivo (ne tmavé, to je většinou pouze obarvené)
  • Cizrna, luštěniny
  • Zelenina (mrkev, kukuřice, cibule, dýně, křen, česnek, červená řepa, ...)
  • Ovoce (banány, mango, ananas, pomeranče, švestky, hrušky, broskve, třešně, borůvky,datle fíky, ...)
  • Mouka celozrnná, špaldová, pohanková, ovesná, žitná, ...
  • Sladidla: med, agáve sirup, datlový sirup, javorový 100% sirup, třtinový cukr, stevie, ...
  • V malém množství vysoce procentní čokolády (70% +)
  • ...

KTERÉ POTRAVINY NE? 

  • sladkosti (čokolády, bonbony, sušenky,..)
  • Pšenice (bílé pečivo, pšeničná mouka,...)
  • Slazené nápoje (minerální slazené vody, coca cola, kofola, džusy, šťávy, energy nápoje, ...)
  • Rafinovaný cukr
  • Vaječné těstoviny
  • ...
Tak co, jaká je vaše volba?

You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za každý komentář a návštěvu mého blogu! :)