ZDROJE ŽIVIN - BÍLKOVINY

14:53

Každý kdo si kdy zkoušel počítat makra, tak jako asi každý začátečník narazil na problém a to ten, že nevíme kde nabrat určité složky potravy (bílkoviny, tzv. zdravé tuky a sacharidy). Proto jsem se i tak trochu pro sebe, (jelikož na tento problém narážím stále a pořád) rozhodla sepsat článek, který rozdělím na tři části. Mnozí z Vás jste už o tomto způsobu stravování určitě slyšeli.  Hádáte správně -IIFYM (,,If it fits your macros''), kde už z názvu vyplývá že počítání makroživin je základem. (K počítání vám poslouží www.kaloricketabulky.cz)

BÍLKOVINY (PROTEINY)

Bílkoviny jsou především jednou z hlavních stavebních jednotek orgánů a svalstva, což vám už napovídá, že jsou hlavním bodem k růstu svalové hmoty či udržovaní svalů aby úplně neochabli v době, kdy člověk nemá fyzickou aktivitu (například po operacích jsou velice důležité). Dělíme je na rostlinné a živočišné. Organismus si je nedokáže sám vytvořit a tak je naší povinností je tělu dodávat z jídla. Minimální příjem pro člověka bez fyzické aktivity by měl být 0,8 - 1 gram na 1 kilogram tělesné váhy. U lidí, kteří mají vysokou fyzickou aktivitu by měl být příjem od 1,2 - 1,7 gramů na 1 kg tělesné váhy.

MASO

- preferujeme málo tučnou drůbež (krůtí maso,kuřecí maso,..), králičí maso, ryby (tuňák, losos, kapr, pstruh,..), hovězí maso



MLÉČNÉ VÝROBKY 

- tvaroh, sýr eidam, cottage sýr, mléko, riccotta,..

LUŠTĚNINY

- čočka, fazole, hrách

DALŠÍ

- vejce, drůbeží šunka, šmakoun, tempeh (další sojové produkty: sojové jogurty, mléko,..), proteinové přípravky (Mají vysoký obsah bílkovin a jsou vhodným doplňkem v běžné stravě.)


You Might Also Like

0 komentářů

Moc děkuji za každý komentář a návštěvu mého blogu! :)